No niin, nyt on Nordealta tullut rahat äidin tilille ja sieltä eteenpäin minun osuuteni velasta minun tililleni.

Eli velkataakkani lisääntyi 7500 eurolla, ja niistä maksoin saman tien marraskuun vuokraosuuteni, marraskuun auton leasing maksun osuuden, marraskuussa Vannesan kanssa äidiltäni lainaamat 200, joita oikeasti tarvitaan nyt laskujen maksuun...

Jäljelle jäi hieman reilut 6500 euroa käytettäväksi Vannesan ja Irran paperisotaan, viisumiin, matkalippuihin, vakuutuksiin, vuokraan maaliskuun loppuun, minun matkalippuihin hakemaan heidät, lämpimiin vaatteisiin heille, talvikenkiin heille, sänkyihin ja patjoihin meille tänne... Nopeasti tulee tämäkin raha kulumaan, varsinkin mikäli joudun osittain maksaa tätä velkaa tällä velalla itsellään.

Mutta nyt asiat pääsevät vihdoinkin etenemään kunnolla. Huomenna lähtee Filippiineille iso summa rahaa, ei sentään kaikkea kun omat kulunikin pitää saada hoidettua, mutta ihan riittävän iso, että oikeasti vaikka luotankin siihen, että Vannesa ei minua huijaa, olen jonkin verran peloissani. Paperisotaan, viisuminhakuun, matkalippuihin, vuokriin saadaan uppoamaan paljon rahaa, ja täyttä varmuutta ei lopullisesta summasta ole ennen kuin rahat on käytetty. Aionkin lähettää niinkin hirvittävän summan kuin 4000 euroa kaikkia heidän puolen kuluja varten. Onneksi sentään tulee palkka, jonka avulla pystyn pärjäämään, ja josta riittää hieman lisää tätä projektia varten, ainakin niin kauan kunnes ulosotto alkaa.

Hauskaa, miten nopeasti asiat ovat edenneet viime huhtikuusta lähtien, vaikka tämä onkin tuntunut melkoiselta ikuisuusprojektilta koko ajan. Nyt, kun loppu vihdoin häämöttää, se valo meidät yhteen saattavan tunnelin päässä, on olo melkolailla helpottunut. Tämä todellakin on tapahtumassa, olen saamassa heidät Suomeen vajaan vuoden kuluttua siitä, kun aloimme tutustua toisiimme!