No, tilanne on tosiaankin muuttunut jonkin verran... Itse en kuitenkaan ole valmis hakemaan avioeroa ennen kuin Vannesalla ja Irralla on pysyvät oleskeluluvat, eli vielä pitää kestää muutama vuosi. Kun kerran kyseinen rouva elää ja on jo reilun vuoden elänyt niin kuin minua ei olisikaan, on tuo tuleva avioero varma asia. Kuitenkin, koska en näillä näkymin voisi saada Silverin huoltajuutta, on minun mielestäni - vaikka kuinka jo haluaisin eroon tästä liitosta - vain hyvä odottaa pysyviä oleskelulupia, jolloin pystyn edelleenkin näkemään lapsia silloin tällöin.

Elämä vei meidät vain erilleen, vaikka olinkin toivonut toisin. Reilut puoli vuotta sitten toivoin vielä toisin, mutta sitten minunkin tunteet sammuivat häntä kohtaan, kuten hänen oli jo aiemmin sammunut minua kohtaan.

Miten sitten kävikään? Heinäkuussa tutustuin yhteen toiseen naiseen, ja nyt olen vakaasti miettimässä hänen luona käyntiä joulun ja uuden vuoden paikkeilla... Ja edelleenkin siis kaakkois-Aasiaan veti minun sydämeni. Näillä hetkillä mietin käyntiä Singaporessa, lento lähtisi Suomesta 19.12., paluu olisi noin kolme viikkoa myöhemmin...