Hei kaikki!

Olen vähitellen kuntoutumassa helmikuisen pahoinpitelyn jälkeen... ja onneksi Vannesa ja lapset ovat päässeet Suomeen, käsittääkseni ystäväni Natalia pisti heille pystyyn keräyksen minulle tapahtuneen jälkeen, että pääsivät tänne. Käsittääkseni oleskeluluvat myönneettiin samalla hetkellä kun saatiin tieto, että minut oli pahoinpidelty. Miksi vasta kun jotakin vakavaa tapahtuu eikä jo haettaessa? Onneksi kuitenkin saivat ne, ja Natalian keräämät rahat että pääsivät tänne. Olisi ollut kiva kun olisi käynyt kuten aiemmin viisumeille, eli hylsy... mutta onneksi saivat ne. Vannesa ja lapset pääsivät Suomeen maaliskuun alkupuolella, kesken minun sairaalaretken, joka ei vieläkään ole ohi. Nyt olen osastolla K15 Laakson sairaalassa, tänne siirryin Synapsiasta puolisentoista viikkoa sitten. Oma muisti alkaa siitä, kun siirryin Synapsiaan huhtikuun alussa, sitä ennen vietin pari kuukautta Töölössä ja Meilahdessa, mistä ajasta en muista yhtään mitään. Olenkin erittäin aktiivisesti lukenut Natan salasanasuojattua blogia saadakseni selville mitä minulle on tapahtunut ja koska. Eli jos ette ollut tietoisia ennen, niin tekijät odottavat vapaalla jalalla tuomioita tapon yrityksestä, oikeudenkäynti pääsee alkamaan kunhan minä olen kunnossa. Mutta ainakin pääsen nauttimaan perheeni seurasta.

Vähitellen olen siis parantumassa, aikaahan tämä tulee vielä viemään. Sairaslomaa on ainakin marraskuun loppuun asti, joten en voi muuta kuin toivoa, että pääsen mahdollisimman nopeasti sen jälkeen takaisin töihin. Mutta onpahan perheeni täällä. Onni onnettomuudessa pääsi yllättämään minut, kun saivat luvat heti kun päättävä taho sai sairaalasta tiedon siitä, mitä minulle oli sattunut. Ja ystäväni, äitini ja siskoni on auttanut paljon heitä, onneksi. Käsittääkseni ilman lääkäreitä ja kaikkia muita sairaalan puolesta minua auttaneita olisin nyt kuollut, joten iso kiitos heille.

Mahal na mahal kita Vannesa, Irra at Silver. Vannesa tahtoo talvella käymään Filippiineillä ja minä lupasin auttaa minkä pystyn, tahdonhan minäkin käymään siellä! Nyt meillä on hakusessa oma vuokra-asunto täältä päin, läheltä työpaikkaani, että pääsisin kävellen kulkemaan mahdollisimman paljon sinne.